::

beschrijfsels en gedachtenwier
ook al interesseert het je geen zier
toch lees je het hier

dinsdag 21 september 2010

Echt niet grappig

Liefste lezers, er moet mij iets van het hart. De laatste tijd wordt er te veel gelachen met dingen die echt niet grappig zijn. Het maakt me een beetje diepdroevig en af en toe zelfs wat melancholisch wanneer mensen (maar ook dieren) lachen met echt niet grappige toestanden. Daarom heb ik een revolutionair plan bedacht voor iedereen om mijn eigen diepdroevige gemoed te troosten. Ik ga een encyclopedie opstellen van alle dingen die wel grappig zijn. Alles waar je wel om mag lachen zal ik in een groots werk samenbundelen en op die manier zal niemand nog verward zijn over wat nu grappig is en wat niet. Natuurlijk zijn de meeste encyclopedieën niet door één iemand samengesteld, maar de mijne zal dat wel zijn. Inspraak en humor hoeven niet noodzakelijk samen te gaan, al zeg ik het zelf. Om jullie, mijn trouwe internauten, alvast een voorproefje te geven en te voorkomen dat jullie lachen met dingen die echt niet grappig zijn, hieronder een lijstje van echt grappige dingen:
- keeshonden
- sportkousen
- Long Beach, California
- blad, steen, schaar
- pony's
- racisme
- paus Martinus I
- erotiek en yoghurt
en tot slot
- een roze picknickmand

Voilà, dit zijn al een aantal zaken waar men wel mee mag lachen. Maar pas toch op met al dat lachen, want dat is nogal belastend voor je gezicht en het algemene welzijn. Vergeet zeker niet voldoende hydraterende voedingsmiddelen te nuttigen na een intensieve lachperiode. Maar wat nog belangrijker is, doe zeker nooit mee aan lachsessies! Dat is één van de dingen die echt niet grappig zijn. Als je niet spontaan kan lachen moet je dat ook niet forceren. Het kan helemaal geen kwaad om je eens wat sip te voelen. Emoties zijn er om ten volle erlebt te worden. En als je een Duits woord kan gebruiken om je zin kracht bij te zetten, dan weet je dat wat je zegt echt waar is. Maar goed, de volgende keer meer over het fenomeen Duitse woorden. Ik moet me nu verdiepen in het samenstellen van mijn encyclopedie van echt grappige dingen, om zo van de wereld een betere plaats te maken. Steeds tot jullie dienst, mijn lieve lezers, en zo is het maar net.

Tschüss.

Geen opmerkingen: