::

beschrijfsels en gedachtenwier
ook al interesseert het je geen zier
toch lees je het hier

zondag 20 november 2011

Ongezouten mening

Liefste fans en internauten en passant,
Het is weer een hele tijd geleden dat er hier nog eens zo'n echt goed gedicht gepost werd. Omdat ik weet dat al mijn fans ook fan van zijn van een welgeplaceerd versje, moet ik daar dan ook maar eens iets aan doen. Tijd dus voor een streepje poëzie. Jammer genoeg heb ik niet meteen een recent staaltje talige spitsvondigheid om te delen, maar om dat goed te maken ga ik te grabbel in de oude doos. Mijn oude doos zit vast vol wonderlijke verrassingen, die eenieder van zijn of haar sokken zullen blazen van verbazing. Daar ga ik zo een beetje van uit, want het is niet alsof er mij al ooit gezegd is dat ik een wonderlijke doos heb. Dat zou misschien ook maar wat een vrijpostige opmerking zijn. Goed, ik ga dus iets opduikelen uit de oude doos en zie maar dat je geniet!


Ongezouten mening

"Kijk, schat, wat denk je daarvan?
Is dat niet mooi? Of wat zeg je van dit?
Misschien te donker, maar is dat niet wat te wit?
's Moeilijk, al die keuzes maken. Oh, en wat ik hier toon?
Wat vind je van die kleur en van dat patroon?"

"Sja, 's heel erg ornamentaals. Ofzoiets."

Geen opmerkingen: