::

beschrijfsels en gedachtenwier
ook al interesseert het je geen zier
toch lees je het hier

zaterdag 2 juni 2007

Ongepast

Ik zat daarnet buiten op mijn koer, gezellig te genieten van een eenvoudige doch voedzame maaltijd, en plots viel mijn oog op het woord "ontlasting". Nu, er is in se helemaal niets mis met het woord "ontlasting", ware het niet dat dit woord gedrukt (hihi) stond op de broodverpakking. Geheel onbegrijpelijk. Het deed me meteen denken aan die afschuwelijke bifidusreclames waar overjaarse dames over hun stoelgang klagen en dan van een yoghurtje smullen. Er zit iets fundamenteel verkeerd bij zulke voorstellingen. Bijgevolg ben ik dan ook principieel tegen het praten over ontlasting alvorens er gegeten wordt. Dat is tegen de logische volgorde van zaken. En zulks gedrag is geheel ongepast en moet daarom ook vermeden worden. Gaarne wil ik er jullie dan ook attent op maken dat ik binnekort een petitie zal opstarten. Maar nu nog niet, want het is te warm.

Overigens wordt de kunst van weinig zeggen met veel woorden vaak onderschat.

Ãdieu.

Geen opmerkingen: